Kit revizie cutie automata ZF 8HP
Ce este cutia ZF 8HP și cum funcționează
ZF 8HP este o cutie automată cu convertizor de cuplu, cu 8 trepte, folosită începând cu 2009 pe o gamă largă de vehicule: BMW, Audi, Land Rover / Range Rover, Jeep / Dodge / Chrysler, etc.
Este apreciată pentru funcționarea lină, timpii de schimbare rapizi și adaptabilitatea la motorizări variate – inclusiv diesel, benzină și hibride.
Funcționează cu ajutorul unui convertizor de cuplu și a unui ansamblu de mecanisme planetare, ambreiaje multidisc și frâne interne, comandate hidraulic printr-o unitate de control mecatronic (mechatronic unit).
Uleiul ATF (Automatic Transmission Fluid) are un rol foarte important deoarece răcește, unge și acționează componentele interne. Uleiul circulă atât prin cutie, cât și prin convertizorul de cuplu, fiind comun pentru întregul sistem.
La cutia automată se fac revizii?
Da, revizia este necesară.
În timpul funcționării normale, în interiorul cutiei apar microparticule metalice și reziduuri din uzura componentelor. Acestea sunt transportate de către ulei și reținute în filtru. Dacă filtrul se încarcă și uleiul își pierde din proprietăți, pot apărea probleme de funcționare.
Simptome posibile în această situație din cauza neefectuării reviziei:
- schimbări bruște sau cu întârzieri între trepte
- șocuri la plecarea de pe loc
- vibrații în timpul rulării
- eroare de transmisie afișată în bord
- Pictogramă roșie sau galbenă cu un angrenaj
- Martor „Check Engine” (MIL) – aprins din cauza unei erori în transmisie
- Martor „S” clipind sau trepte care nu mai sunt afișate corect
- coduri de eroare (citite cu tester):
- P0730 – Raport de transmisie incorect
Indică o nepotrivire între viteza de rotație a motorului și cea a transmisiei, adesea cauzată de uzura ambreiajelor interne sau a solenoizilor supapelor electro-magnetice. - P0711 – Senzor de temperatură a fluidului de transmisie – performanță/range
Semnalează o funcționare necorespunzătoare a senzorului de temperatură. - P0729 – Raport incorect pentru treapta a 6-a
Indică probleme în schimbarea treptei a 6-a, care pot fi cauzate de uzura ambreiajului sau de presiunea hidraulică inadecvată. - P0717 – Lipsa semnalului de la senzorul de viteză al turbinei convertizorului
Semnalează o posibilă defecțiune a senzorului de viteză. - P0750 – Solenoid de schimbare ‘A’ – defecțiune
Indică o problemă cu solenoidul responsabil de schimbarea treptelor.
- P0730 – Raport de transmisie incorect
Aceste simptome sunt cauzate de presiunea scăzută în sistemul hidraulic, contaminarea uleiului și uzura componentelor interne.
Revizia ajută la menținerea presiunii hidraulice, la protejarea electrovalvelor și la evitarea uzurii premature a pieselor în mișcare.
Ce conține un kit de revizie pentru ZF 8HP
Un kit de revizie, așa cum este 1087298365 de la Automatico, include:
- baie de ulei (carter) cu filtru integrat
Dacă baia este din plastic și are filtru integrat, așa cum este cazul pentru ZF 8HP, aceasta se înlocuiește complet la fiecare revizie. - garnitură și șuruburi de etanșare
- 7 litri de ulei ATF compatibil cu specificația ZF Lifeguard 8
Uleiul ATF este un ulei special, folosit în cutiile de viteze automate are o compoziție și aditivi diferiți decât alte uleiuri:- este mai “subțire” (are vâscozitatea mai scăzută)
- este mai stabil la temperaturi mari
- are capacitate de lubrifiere și proprietăți de curățare
- are culoare roșiatică sau roz (de obicei), pentru a fi ușor de identificat
- este proiectat să funcționeze în medii cu presiune și solicitare hidraulică
Pentru cutia ZF 8HP, se recomandă ulei ATF de tip ZF Lifeguard 8 sau un echivalent aprobat.
Cutie automata “fără întreținere”?
Chiar dacă unii producători declară transmisia „sealed for life”, din punct de vedere tehnic, se recomandă revizia la fiecare 60.000 – 80.000 km. Intervalul poate fi mai scurt în următoarele situații:
- condus urban cu ambuteiaje frecvente,
- condus sportiv cu demaraje și frânări frecvente
- remorcare sau sarcini grele
- temperaturi de lucru ridicate
Revizia include schimbarea uleiului și a filtrului, fiind o măsură preventivă pentru protejarea unității mecatronic și a ansamblului planetar.
Pe ce mașini se găsește cutia ZF 8HP
Această transmisie este folosită din 2009 până în prezent, pe numeroase modele cu motor longitudinal:
| Variantă ZF 8HP | Cuplu maxim (Nm) | Tipuri de autovehicule |
| 8HP45 | 450 Nm | BMW Seria 1/2/3/4, X1, X3, Z4; Jaguar XE/XF; Land Rover Velar I4; Chrysler 300 3.6L V6; Dodge Charger/Challenger 3.6L; Jeep Grand Cherokee 3.6L |
| 8HP50 | 500 Nm | Alfa Romeo Giulia/Stelvio; BMW Seria 3/4 G20-G22, Z4 G29, X3 M40i, X4 M40i; Toyota Supra |
| 8HP70 | 700 Nm | BMW Seria 5/7, X5, X6; Audi Q7; Porsche Cayenne; VW Touareg, Amarok; RAM 1500 HEMI; Rolls-Royce Phantom |
| 8HP90 | 900 Nm | Audi Q7 V8, RS6; Bentley Mulsanne, Continental GT; BMW 760i; Dodge Hellcat; Porsche Cayenne Turbo; VW Touareg V8; Rolls-Royce Ghost/Wraith |
| 8HP95 | 950 Nm | Audi Q8, RS Q8; Bentley Bentayga, Flying Spur; BMW M760i, M5, M8; Dodge Durango SRT; Jeep Trackhawk; Lamborghini Urus; Porsche Cayenne Turbo; VW Touareg V8; Rolls-Royce Cullinan |
Alegerea corectă a kitului
Pentru o revizie corectă și fără probleme, este recomandat să se verifice:
- codul exact al transmisiei (ex. 8HP45, 8HP70 etc.) Ultimul grup de cifre reprezentând cuplul maxim suportat de transmisie 450 Nm, 700 Nm, etc.
- compatibilitatea pieselor cu standardele OE
- cantitatea corectă de ulei necesară
- montajul într-un service specializat în transmisii automate
Kituri verificate sunt disponibile pe Automatico.ro și pot fi montate direct în service-ul nostru, cu garanție pentru piese și manoperă.
Ce înseamnă „OE
Termenul OE = Original Equipment (piesă de echipare originală) indică faptul că piesele respectă specificațiile producătorului auto și sunt echivalente cu cele montate din fabrică.
Ele pot fi produse chiar de aceiași furnizori care livrează către uzine (ex. ZF, Bosch, Mann), dar nu poartă logo-ul mărcii auto.
Alegerea unui kit OE oferă siguranță privind funcționarea corectă și durabilitatea piesei.
Recomandare de produs
Pentru aplicațiile BMW, Audi, Land Rover sau Jeep echipate cu transmisia ZF 8HP, este disponibil un kit complet de revizie care include:
- baie de ulei cu filtru integrat
- 7 litri de ulei ATF compatibil. Observație:. Pentru revizia completă, care înafara uleiului de cutie de viteze, include și schimbarea uleiului de convertizor, mai sunt necesari minim 3 l ulei.
- garnitură și șuruburi de etanșare
Un astfel de kit, precum acesta disponibil în stoc, asigură toate componentele necesare pentru o revizie eficientă și corectă, fără riscul de incompatibilitate.
Revizia transmisiei automate ZF 8HP este o operație necesară pentru prevenirea uzurii interne și menținerea fiabilității.
Kit-ul de revizie contribuie la funcționarea ușoară a transmisiei și previne deteriorarea componentelor cutiei de viteze automate care necesită costuri semnificative de reparație, în lipsa efectuării la timp a reviziilor.

