Reparații cutii automate la Automatico
Automatico, specialistul tău pentru diagnostic și reparații
Dacă ai ajuns aici înseamnă că dorești o reparație profesionistă pentru cutia de viteze automată a mașinii tale.
Diagnosticarea este primul pas în procesul de reparație. Un diagnostic corect te scutește multe neplăceri și costuri.
RECENZIE
“Am crezut că am problemă cu cutia , dar de fapt era de la un senzor, foarte serioși și au preferat să îmi spună adevărul decât să încerce să mă păcălească.”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
RECENZIE
“Diagnostic corect si foarte rapid, evaluare corecta a problemelor.”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
La Automatico beneficiezi de
cea mai extinsă GARANȚIE
2 ani sau 100.000 km
pentru lucrările de reparații executate.

RECENZIE
„Nu a durat mai mult de 2 minute de la momentul începerii diagnozei până la identificarea defectului.”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
La Automatico folosim testere dedicate fiecărei mărci auto in parte. In baza codurilor de defect, a experientei si cunoștințelor acumulate la multiple cursuri de specializare, garantăm o diagnoza cât mai precisă cu scopul de a rezolva problema cât mai repede și la un cost final cât mai apropiat de cel estimat.

RECENZIE
„Costurile nu au depășit devizul inițial, ba chiar a fost ceva mai mică factura finală”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
AUTOMATICO REPARĂ CELE 3 TIPURI PRINCIPALE DE CUTII DE VITEZE AUTOMATE:
Automatico este locul unde beneficiezi de reparația oricărui tip de cutie de viteze:

În continuare găsești descrierea și tipurile de autovehicule pentru fiecare dintre acestea.
CUTII DE VITEZE PLANETARE
Cutia de viteze planetară este un tip de transmisie automată care utilizează un set de roți dințate planetare pentru a permite schimbarea treptelor de viteză.
Aceste transmisii sunt recunoscute pentru robustețe, eficiență și adaptabilitate.

Cutii de viteze planetare produse de către Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a dezvoltat și popularizat acest tip de transmisie în mai multe generații de cutii automate, cum ar fi 5G-Tronic și 7G-Tronic.
Ulterior, Mercedes-Benz a ridicat standardele cu 9G-Tronic cu o transmisie care combină eficiența, performanța și tehnologia avansată. Aceasta a devenit un punct de referință pentru transmisii automate în industria auto, fiind utilizată pe scară largă în modelele Mercedes-Benz moderne.
RECENZIE
“Cutie 7GDTC Mercedes CLA 2.2 diesel. Am avut o experiență foarte bună , diagnostic corect și foarte rapid, evaluare corectă a problemelor”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
Cutii de viteză planetare tip 5HP, 6HP, 8HP, produse de către ZF
ZF Friedrichshafen este un producător german renumit pentru transmisiile automate utilizate în diverse mărci și modele de mașini.
ZF a colaborat cu o gamă largă de producători, iar transmisiile 5HP, 6HP și 8HP sunt utilizate pe scară largă în industrie. În timp ce 5HP a fost populară în anii ’90, 6HP a dominat anii 2000, iar 8HP este standardul modern pentru multe mărci premium. Fiecare transmisie este recunoscută pentru fiabilitate și performanțe excelente.
Câteva dintre mărcile de mașini și modelele care utilizează transmisiile automate 5HP, 6HP și 8HP produse de ZF:
BMW: Seria 3, Seria 5, Seria 7, X1, X3, X5, X6, seria M (M5, M6, X5M, X6M, Audi:A4 (B9), A5, A6 (C7, C8), A7, A8 (D4, D5), Q5, Q7, Q8), Jaguar: XF, XE, F-Type, Land Rover: Evoque, Velar,Discovery, Alfa Romeo: Giulia, Stelvio, Jeep: Grand Cherokee, Wrangler (versiuni recente), Dodge: Charger, Challenger, Chrysler 300C (versiuni recente), Maserati Ghibli, Levante, Quattroporte, Bentley Bentayga, Flying Spur, Continental GT, Rolls-Royce: Ghost, Wraith, Dawn.
RECENZIE
“Reparație profesionistă la o cutie de X1 făcută praf. Au trecut aprox 7 luni de la reparație și mașina merge impecabil. Recomand!”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps

cea mai extinsă GARANȚIE
2 ani sau 100.000 km
pentru lucrările de reparații executate.
Detalii aici.

La cutiile planetare se înlocuiesc
de obicei următoarele piese componente:
Set de garnituri de reparație
- Garniturile asigură etanșeitatea (nu permit uleiului să iasă din cutie).
- În timp, garniturile se uzează, iar uleiul poate pierde presiune, ceea ce afectează funcționarea corectă a cutiei.
- Set de discuri de fricțiune
- Discurile de fricțiune sunt folosite pentru a transmite puterea și pentru a schimba treptele de viteză.
- În timp, se uzează (se „ard” din cauza frecării constante), ceea ce duce la alunecări sau schimbări greșite de viteze.
- Set de cuzineți cilindrici
- Cuzineții permit pieselor din cutie să se rotească fără frecare excesivă.
- Dacă se uzează, apar zgomote și vibrații neobișnuite, iar piesele pot fi deteriorate.
- Set de pistoane
- Pistoanele din cutia de viteze acționează mecanismele interne pentru schimbarea treptelor.
- Dacă pistoanele nu funcționează corect (datorită uzurii sau garniturilor defecte), transmisia poate „deraia” sau nu mai schimbă vitezele fluid.
- Convertizorul de cuplu
- Este piesa care înlocuiește ambreiajul la cutiile automate.
- Convertizorul permite transferul puterii de la motor la cutia de viteze.
- Convertizoarele se pot recondiționa în atelierul nostru.
- Filtru de ulei
- Filtrul de ulei asigură că uleiul din cutia de viteze este curat și fără impurități.
- Uleiul murdar poate cauza uzura prematură a pieselor interne. Filtrul este obligatoriu înlocuit la reparație.
Cutii de viteze DSG (cu dublu ambreiaj)
DSG (Direct Shift Gearbox) este o cutie de viteze automată, cu dublu ambreiaj, dezvoltată de Grupul Volkswagen (VAG). Aceasta combină avantajele unei cutii manuale (eficiență și performanță) cu cele ale unei cutii automate (confort și rapiditate).

H4 Cutii de viteze DSG (cu dublu ambreiaj): Ce sunt și cum funcționează?
DSG (Direct Shift Gearbox) este o cutie de viteze automată, cu dublu ambreiaj, dezvoltată de Grupul Volkswagen (VAG). Aceasta combină avantajele unei cutii manuale (eficiență și performanță) cu cele ale unei cutii automate (confort și rapiditate).
Cutiile DSG sunt folosite în mod predominant pe modelele din Grupul VAG, inclusiv: Volkswagen (Golf, Passat, Tiguan, Polo), Audi (A3, A4, Q3, Q5, S-line), Seat (Leon, Ateca, Ibiza), Skoda (Octavia, Superb, Kodiaq, Fabia), Porsche (Macan, Cayenne – sub denumirea PDK)
Cum funcționează o cutie DSG?
- Are două ambreiaje:
- Un ambreiaj gestionează treptele impare (1, 3, 5, 7).
- Celălalt ambreiaj gestionează treptele pare (2, 4, 6) și marșarier.
- Astfel, în timpul rulării, o treaptă este deja preselectată, iar schimbarea este instantanee.
- Schimbare rapidă:
- Trecerea între trepte se face aproape fără întreruperea cuplului, ceea ce asigură o accelerare lină și constantă.
- Control electronic:
- Cutia DSG este gestionată de un calculator de transmisie, care analizează condițiile de condus pentru a alege cea mai eficientă treaptă.
Tipuri principale de cutii DSG:
- DSG cu 6 trepte (DQ250):
- Utilizată pe modele cu motoare puternice și cuplu mare (ex. diesel TDI și benzină TSI).
- Folosește ambreiaje umede (lubrifiate cu ulei).
- DSG cu 7 trepte (DQ200):
- Folosită pe modele cu motoare mici și eficiente (TSI, TDI cu cilindree redusă).
- Utilizează ambreiaje uscate, fiind mai ușoară și mai eficientă.
- DSG cu 7 trepte (DL501):
- Cutie de viteze destinată modelelor premium și cu tracțiune integrală (ex. Audi Quattro).
- Folosește ambreiaje umede pentru a face față puterii mari.
- DSG cu 10 trepte:
- O variantă mai modernă, dezvoltată pentru optimizarea consumului de combustibil și performanței.
Pe lângă avantajele cutiei DSG: schimbare extrem de rapidă, eficiență, confort, performanță, aceasta are și câteva aspecte la care trebuie să fim atenți:
- Necesită întreținere specializată (ulei DSG, filtre).
- Probleme cu: Uzură prematură în trafic urban intens la ambreiajele uscate (DQ200).
- Sistem electronic sensibil, defecțiuni la mecatronică (modulul de control)
RECENZIE
“Am făcut o revizie la DSG7 pe un VW Polo. Proba de mers și testat cu OBD, schimbat ulei la cutie plus mecatronica, curățat mecatronica de resturi metalice, resoftat cutie. Până acum, mulțumit de intervenție.”
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
La cutiile DSG se înlocuiesc
de obicei următoarele piese componente:
Set ambreiaje
- Ambreiajele sunt responsabile pentru schimbarea rapidă a treptelor de viteză.
- Uzura acestora apare din cauza frecării constante, în special în trafic urban sau la condus sportiv.
- Mechatronic
- Este „creierul” cutiei DSG, un modul electronic și hidraulic care controlează schimbările de viteze.
- Defecțiunile mechatronicii pot cauza schimbări bruște sau întârziate ale treptelor.
- Rulmenți
- Rulmenții asigură rotirea lină a componentelor din cutie, reducând frecarea și uzura.
- În timp, rulmenții se pot uza, generând zgomote sau vibrații.
- Filtru ulei
- Filtrul menține uleiul curat, protejând piesele interne de impurități.
- Un filtru înfundat poate afecta presiunea uleiului și funcționarea optimă a cutiei.
Observație:
Prin colaborarea cu firme specializate, pot fi remediate și defectele calculatoarelor cutiei DSG, care gestionează electronic întreaga transmisie.

cea mai extinsă GARANȚIE
2 ani sau 100.000 km
pentru lucrările de reparații executate.
Detalii aici.

RECENZIE
“Acest review vine la 2 ani și 3 luni de la recondiționarea completă a unei cutii de viteze S-tronic pentru mașina noastră Audi Q5. Sunt foarte multumit, funcționează ca în prima zi de când am luat-o de la ei, fără absolut nicio problemă”
Cutii de viteze cu variație continuă CVT
CVT (Continuously Variable Transmission) este un tip de transmisie automată care oferă o variație continuă a raportului de transmisie, în loc să funcționeze cu un număr fix de trepte de viteză, ca în transmisia automată clasică.

În loc de angrenaje fixe, cutia CVT utilizează:
- Două fulii conice – una conectată la motor (fulia de intrare) și cealaltă la roți (fulia de ieșire).
- O curea sau lanț metalic (Tip push-belt sau pull-belt) – care se mișcă între aceste fulii, modificând continuu raportul de transmisie.
- Fuliile au o formă conică, iar schimbarea diametrului activ al acestora modifică raportul de transmisie.
- Astfel, cutia oferă o tranziție lină și continuă între rapoarte, fără „șocuri” specifice schimbărilor de viteză.
Mai pot exista variante constructive: cu angrenaje planetare (e-CVT), cu discuri și role (Toroidal CVT), hidraulică (cu pompă hidraulică), electronică (e-CVT),
Cele mai frecvente cutii de viteze CVT întâlnite în România provin de la următorii producători: Renault/Dacia (X-Tronic), Audi (Multitronic), Mercedes-Benz (Autotronic), Nissan (X-Tronic), Subaru (Lineartronic), Toyota (e-CVT, Direct Shift CVT), Honda (CVT standard), Peugeot/Citroën (versiuni hibride).
RECENZIE
“Aproape că îmi pierdusem speranța și timpul prețios prin reprezentanțe, în încercarea de a găsi un specialist auto dispus să interpreteze corect un raport de diagnosticare specific cutiei de viteză automate RAV4, (…) garanția de 2 ani oferită mi-a întrecut orice așteptare. “
Link recenzie:
Aici vezi recenzia pe Google Maps
La cutiile CVT se înlocuiesc de obicei următoarele piese componente:
- Curea de transmisie
Cureaua transmite puterea între variatoarele CVT. Uzura sau ruperea acesteia duce la pierderea transmisiei. - Variatoare
Variatoarele modifică raportul de transmisie. În cazul uzurii, cutia poate funcționa neuniform sau produce zgomote. - Discuri de fricțiune
Discurile asigură funcționarea corectă a ambreiajului și a cutiei. Dacă se uzează, apar alunecări sau schimbări necorespunzătoare. - Ansamblu ambreiaje complet
Ambreiajele controlează cuplarea și decuplarea puterii. Uzura ansamblului duce la pierderi de putere și funcționare defectuoasă. - Filtru de ulei
Filtrul curăță uleiul de impurități pentru a proteja componentele. Un filtru înfundat afectează circulația uleiului și presiunea din cutie.
Observație: Prin colaborarea cu firme specializate, se pot remedia și defectele calculatoarelor care controlează funcționarea cutiei CVT, asigurând performanțe optime.

cea mai extinsă GARANȚIE
2 ani sau 100.000 km
pentru lucrările de reparații executate.
Detalii aici.
